Åk 6 Göteryds julmarknad den 19/11

Hej alla föräldrar och elever i åk 6, dags för julmarknad!

På lördag är det Göteryds marknad, då vi ska sälja kakor, bröd etc. Oscars mamma, Eleonore, organiserar dagen och är ansvarig för att pengar kommer in på rätt swish nummer eller att kontanter finns tillgängliga. Allt swishas till Eleonore som sedan swishar över till Henrik ( Miltons pappa) som är klassens ”pengainnehavare”. Eleonore och Johan(Oscars pappa) kommer att finnas tillgängliga under hela dagen på marknaden.

Kakorna, bröden etc vill jag ha in till klassrummet på fredag eller lämnade till Eleonore på fredagskvällen. Vänligen ta kontakt med Eleonore innan ni kör och lämnar sakerna, för att se vilken tid som passar . Jag är på plats till 15:30. Eleverna kan ta med sig sakerna i en papperspåse. Allt ska vara förpackat i påsar med en innehållsförteckning samt kakor/bröd/godis för ca 6 personer i varje påse. Eleverna vill ha ett pris på 30 kr/påse. Vi har pratat om detta ett antal gånger i klassen, så era barn vet detta. Eleverna tyckte att varje familj minst skulle ta med sig två påsar att sälja. Klassen har bakat bröd. Vi kommer att ta med 16 påsar från klassen.

Schema:

Namn Tid