Snöbollar på Ryfors skola

”Nej , se det snöar………”

Snö kan vara väldigt roligt, men får man en snöboll på sig så kanske inte alla upplever att det är lika kul. Därför har vi bestämt att vi kastar inga snöbollar på skolgården, varken på varandra eller på något annat. Vi bygger med snön på skolgården istället.

Vi har bestämt att det är enbart tillåtet att kasta snöbollar på baksidan när en vuxen har möjlighet att vara med. Då kan man ha snöbollskrig, vilket betyder att går man dit och är med, så kan man få snö på sig 🙂

Men i övrigt kastas inga snöbollar, det gäller även er vårdnadshavare 😉 Ha inga snöbollskrig när ni lämnar eller hämtar era barn 😀

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass, Fritids, Gemensamma aktiviteter. Bokmärk permalänken.