Åk 2 Matteläxa

Nu drar vi igång med lite matteläxa och era barn behöver er hjälp!! När något ska automatiseras behövs repetition. Det är oerhört betydelsefullt för arbetsminnet att ha automatiserat additions- och subtraktionskombinationer. Därför ska vi köra huvudräkning några veckor, så att de ska få flyt.

Ett gammalt hederligt ”vikpapper” där de gör rad A och sen viker pappret för att inte se vad de skrev sist. Vi har gått igenom det i skolan. Är det så att någon har ett bra flyt direkt, så ta med pappret till skolan så får de en annan nivå.

Läxan kommer vara från ons-ons, men denna vecka blir det tors-ons. Så på onsdag 8/2 tar de med tabellen tillbaka till skolan.