Fritids v6

Förra veckan tog vi vara på att snön fortfarande låg kvar så vi tog med oss pulkorna och gick till vindskyddet för att åka pulka. Vi fortsatte även med alla hjärtans dag pyssel i form av kort och andra fina saker som barnen kom på själva. I idrottshallen testade vi att köra mänsklig airhockey, en aktivitet som krävde samarbete och att hitta en bra teknik. Med temat ”vinter” skulle barnen med hjälp av målarfärg måla olika motiv kopplade till vinter på staffli. Sedan fortsatte vi med vårat ”småstjärnorna” tema där barnen fick göra mikrofoner med hjälp av toarulle och silkespapper. Ett annat tema som vi har fortsatt med är finmotorik där barnen fick träna på detta genom att pärla efter en mall. Finmotorik är något man alltid kan träna mer på oavsett ålder.

// Fritids

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.