Vänlig men bestämd uppmaning, kamma igenom ert barns hår efter löss

Tyvärr är det så att det fortfarande förekommer löss på skolan. Detta är ett problem som vi alla måste hjälpas åt att förebygga. Vi uppmanar därför alla att kamma igenom ert barns hår. Lössen är små och svåra att upptäcka vid en vanlig koll, därför behövs en kam avsedd för luskamning användas, gärna i lite fuktigt hår. Vi vill att alla gör det under denna veckan/helgen för att vara lusfria på måndag. Upptäcks löss måste behandling genomföras, medel finns i varuhus och på apoteket, butik eller på nätet. Upprepa behandlingen efter 7 dagar. Har man löss ska detta behandlas en gång innan man kommer till skolan.

Löss trivs mycketbra i  rena och nytvättade hår så detta har inget med hygien att göra.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.