Fritids

Förra veckan jobbade vi mycket med rörelse och motorik på fritids. Bland annat lekt Catch the flag ute och Under hökens vingar. När vi var i idrottshallen fick eleverna rösta fram demokratiskt vilken aktivitet det skulle bli.

Vi har gjort två vintermålningar tillsammans, där vi hjälptes åt att måla med många olika motiv. I torsdags fick åk 4 & 5 prova på att lösa några ”Bäst i Test” brev.

På studiedagen i fredags hade vi storstädning på fritids. Vi var även i idrottshallen och hade fotboll och innebandy. Inne på fritids spelades det Monopol för full muggar. Några elever var nere i matsalen och bakade fantastiskt goda bullar.

Några veckor kvar till Påsk
Tekniken är inte alltid med oss så åk 3 hade hoppat ur Påsklovsschemat, så ni med barn i åk 3 får jättegärna gå in och fylla i tider igen eller kontakta personal på fritids.

Vi vill påminna om att sista inlämning av schemat för PÅSKLOVET är nu på onsdag den 15/3!

MVH Personalen på fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.