Åk 4, v 15

Nu är vi tillbaka och igång igen efter ett välbehövligt påsklov! Tiden flyger fram med många helgdagar och lovdagar framöver och innan vi vet ordet av är det sommarlov.

Nästa vecka har de flesta utvecklingssamtal med mig. Inför samtalet är det viktigt att ni går in på IST tillsammans med era barn och läser de omdömen som finns där. Vi kommer inte gå igenom allt som står där under samtalet utan samtalet bygger på att ni vet vad där står. Samtalet tar ca 30 minuter. Om det finns fler saker att diskutera när tiden är slut bokar vi ett nytt möte. Vi ses utanför klassrummet.

Under veckan har vi börjat med arbetsområdet Vikingatiden. Eleverna är intresserade och nyfikna och visar att de har massor av kunskap med sig från tidigare undervisning. Jag kommer att lägga upp de genomgångar jag har på Teams så att eleverna kan titta på dem igen samt ta igen missade genomgångar vid frånvaro. Eleverna har eget ansvar att se till att de inte missar något om de är frånvarande. Jag har delat in arbetet i olika områden och efter varje område får eleverna göra en liten kunskapskoll. I slutet av arbetsområdet kommer vi att ha en lite större kunskapskoll.

Ha en skön helg!

V 16