Åk 4, vecka 20

Till onsdag den 24 juni har eleverna i läxa att läsa s 68-77 i Koll på historia åk 4. Inför läsläxan har vi pratat om att läsning inte bara är att röra ögonen över en text utan det krävs att man tänker och reflekterar under tiden. Det är inte meningen att eleverna ska kunna det de läst men du ska ha en uppfattning om vad sidorna handlade om. Under tiden de läser, eller efteråt, vill jag att de skriver upp 5 saker som de tycker är viktiga i sin skrivbok. Jag vill också att de skriver två saker som de undrar (frågor) utifrån innehållet i texten. Det är viktigt att de har med dig skrivboken till skolan på onsdag eftersom vi ska jobba med orden då.

Lycka till!

Måndag;

Tisdag; Multiplikation

Onsdag; Läsläxa historia, idrott

Torsdag; Läsläxa engelska

Fredag; Idrott

Kommande aktiviteter;

5 juni Lovdag

6 juni lovdag

7 juni matteprov

13 juni vandring Skåneleden

15 juni Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.