Förskoleklass v 20

Denna veckan är ju en kort skolvecka med lite längre ledighet för de flesta. Vi har haft tre intensiva dagar. Måndagen startade som vanligt med gymnastik där vi gick igenom reglerna för brännboll. Vi provade också på att slå med racket och att springa rundan runt konerna. Det är inte helt lätt att springa och hålla koll på bollen samtidigt så man inte blir bränd. Efter rasten jobbade vi med lite olika saker i klassrummen. En grupp gjorde en kooperativ övning som handlade om hur man är som kompis. Barnen kan berätta hur de samarbetade runt detta. I det andra klassrummet såg man på en film om kompisskap och samtalade om detta. De hann också med att träna på högfrekventa ord.

I tisdags tränade vi på de olika sångerna vi ska sjunga på avslutningen. Vi såg också lite av filmen Sune i Grekland. Efter frukten var det dax för charader. Barnen är modiga och de flesta vågade föreställa något. Innan det var tid för fri lek fick barnen i par svara på 12 st frågor som var som en tipsrunda. Frågorna handlade om vad vi arbetat med i f-klass under året.

I dag onsdag fortsatte vi med våra sånger. Barnen har även fått texten till den sång de ska sjunga med sig hem för att träna över långhelgen. Lite läxa =) Resten av dagen ägnade vi åt att prata om temperatur och termometer. Barnen fick även tillverka en rolig termometer av papper och garn. Alla hann inte bli klara så vi fortsätter med det v.21.

Hoppas ni alla får en riktigt skön långhelg med sol o värme!

Ann  Maria  Anette  Helene  Sofie

Viktig info:  Avslutningen blir på torsdagskvällen den 15/6 kl.17.30 .  Vi kommer att vara på den stora gräsmattan på skolans baksida(vid regn flyttas det in i idrottshallen). Föräldrar /släkt/vänner får vara med på en del av skolavslutningen.

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.