Skåneleden åk 4 tisdag den 13 juni

Hej alla i åk 4

Tisdagen den 13 juni bär det av på en vandring från Osby till Verum. Hur långt vi kommer vet vi inte ännu. Vi kommer att kämpa på så mycket som möjligt och förmodligen ta ut oss rejält. Det som behövs för att vi ska hålla ångan uppe är vatten för att hålla vätskenivån på en bra nivå, speciellt om vädret är varmt. Eleverna behöver även ha något som ger dem energi som russin, fika, saft eller en söt frukt. Bra att ha med sig vätskeersättning för dem som brukar få ont i huvudet vid ansträngning eller soligt väder. Tänk på att solskyddsmedel kan vara bra att ha om det blir soligt och kanske en keps.

Therese mamma, Tildes mamma, Edits mamma och A.s föräldrar kommer att köra oss till Osby där vi börjar vår vandring. Vi kör från skolan 07:30.

Edits pappa, Therese farmor, Janne och jag kommer att vara med eleverna under vandringen.

Therese mamma, Tildes mamma, A.s föräldrar samt jag kommer att köra eleverna från Verum (eller där vi hamnar) tillbaka till skolan. Vi beräknar att vara på plats runt 17-tiden vid Verums kyrka. Om jag missat att någon förälder inte kan komma och hämta eller lämna så vänligen meddela mig, tel 0702420350, så får vi hitta en ny lösning.

Efter vandringen behöver alla föräldrar hämta sina barn på skola eftersom inga bussar går hem så sent.

Fördelning i bilarna; (

Therese mamma: Therese, Abbe, Sara, Sonja (Therese farmor)

Tildes mamma: Tilde, Bella, Sebastian, Edit

A.s förälder: A, Lova, Mi-Lo, Rafau (till Osby)

Cilla (från Verum)/Edits mamma (till Osby): Janne, Edits pappa, Cilla (till Osby)

Mat och dryck: Under vandringen behövs det en hel del dricka och mat. Skolan bjuder på kycklingsallad som eleverna hämtar på morgonen. Varje elever behöver ta med sig en burk att lägga salladen i tex en glassburk. Eleverna behöver även bestick att äta med samt en liten plastpåse att lägga burk och bestick i när de ätit lunch. Fika kommer vi också att göra under vandringen, ta med er egen fika gärna något som ger mycket energi, men inga nötter och choklad är inte att rekommendera om det är varmt när vi vandrar. Plastflaskor är mycket bättre att ha vatten i än glas.

Kläder och skor: Ni behöver gå i ett par bekväma skor som ni kan gå länge i, sandaler är ingen hitt men gympaskor är ett bra alternativ. Ta inte med stövlar för det blir för tungt att bära. Kängor sitter också fint på foten när man ska ut och vandra. Kläder efter väder. Om det står att det ska regna är det bra att ha en regnjacka. Det är även skönt med ett par extra strumpor om man blir blöt. Jeans skaver ofta så träningsbyxor är ett bättre alternativ att gå i.

Inga mobiler får medtagas, vi vuxna står för samtliga samtal om det skulle behövas.

Att ta med:

matburk, bestick, flaskor med vatten i(bra kork!) gärna i en plastpåse, plastpåse, fika (något som förhöjer sockernivån i kroppen), frukt, extra strumpor, saft/dryck som är söt, myggmedel kan vara bra att ha, vätskeersättning vid behov.

Det kan vara bra att ha; solskydd, keps och shorts.

07:30: avfärd från skola

08:15: Börja gå på Skåneleden

runt 10 fika

runt 12 lunch

runt 15 fika

runt 17 vid Verums Kyrka

//Cilla och Janne

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.