Åk 2, v.33

Så är vi igång efter sommarlovet och har avverkat de första dagarna i årskurs 2!  Det är så roligt att få träffa era härliga barn igen och de har som vanligt mycket att berätta om och dela med sig av.

Dessa första skoldagar har varit en mjukstart för att återgå till vardagen och rutiner.  Vi har bland annat genomfört ett mingelbingo, gjort nya namnskyltar till bänkarna samt ritat och skrivit lite om hur vi önskar att det nya läsåret ska bli. Vi har även spelat ett ord-spel och friskat upp minnen i olika kunskapsområden som vi jobbade med i ettan.

Jag önskar er en skön helg!

Vecka 34:
Ta med personblad och läsbingo om man inte har lämnat in det ännu.                                    Tisdag
Idrott inomhus. Ta med handduk och ombyte.
NO ute, ta med kläder och skor efter väder.

Kommande aktiviteter

12/9 Föräldramöte kl. 17-18.30
28/9 Ryfors skola firar 70 år, öppet hus kl. 17-19.
29/9 Studiedag
v.44 Höstlov