Förskoleklass v 33

Skolan är igång och vi har haft två trevliga dagar tillsammans med era barn.

Det är mycket nytt för barnen och de har varit så bra på att lyssna och ta till sig av alla nya instruktioner och regler.

På måndag är det gympa så då behövs ett ombyte och en handduk då det blir en liten snabb dusch efter lektionen.

Det är bra om barnen har inneskor när det börjar bli lite blött ute för att slippa trampa i allt det blöta i kapprummet.

Dessa två dagarna har vi börjat lära känna varandra. En del barn har fått berätta om sin sommar och de saker som finns i deras sommarminnespåse. Vi startar terminen med ett fantasitema om drakar. Vi har en liten ”kod” för att komma in i fantasivärlden. Låt gärna era barn berätta om den. Vi har sett film om en drake och barnen har målat drakar. I dag avslutade vi med ett sommarlovsbingo innan det var dax för fri lek och lunch.

Hoppas ni får en riktigt skön helg!

Ann  Cissi  Sofie

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.