Läxhjälp åk 1-3

Inom kort kommer vi att erbjuda läxhjälp för elever i årskurs 1-3 på tisdagar kl. 12.50-13.30. För att kunna organisera läxhjälpen på bästa sätt behöver vi veta hur många som är intresserade.  Ni meddelar om intresse genom att maila respektive mentor.

Några saker att ha vetskap om:

*Ni som vårdnadshavare och ert barn behöver vara överens om att barnet ska gå på läxhjälpen. Vi har dessvärre inte möjlighet att ta den diskussionen i skolan.

*Läsläxa och exempelvis tabellträning är något man behöver träna ofta och regelbundet för att befästa, vilket innebär att ni behöver träna läxan även hemma under veckan. Läxhjälpen är således ett komplement till läxläsningen hemma.

*Ni kan behöva hjälpa ert barn att komma ihåg att ta med läxan som ska göras till skolan. Har man inte läxan med sig får man stå över hjälpen vid just det tillfället.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3. Bokmärk permalänken.