fritids

Under veckan kom sommarvärmen tillbaka! Utomhus har vi målat på stenar med flaskfärg, resultatet blev superfint! Innan har vi endast testat att måla med vattenfärg men flaskfärgen fungerade så mycket bättre. Det har även varit ett pågående vägarbete på skolan och cykelvägar ha ritats över stora delar av skolgården, med gatukritor. Barnen har ritat så väl rondeller som övergångsställen och väjningsplikt. Barnen verkar ha full koll på hur trafiken fungerar, så när de får börja ta körkort kommer de vara galanta förare.

I gympasalen har vi haft samarbetslekar som Catch the flag (CTF), denna lek är ny för många av våra elever. Detta ger de äldre barnen möjlighet att träna på sin ledarskapsförmåga när de guidar de yngre. Vi har även lekt en memorylek utomhus där vårt syfte var att träna på sifferordning 1-29/alfabetet A-Ö och att följa spelregler. I veckan har vi även fortsatt med vår högläsningsbok.

Varje vecka erbjuder vi eleverna olika sorters aktiviteter för att barnen ska lära sig vad de tycker är roligt och våga utmana sig själva. Vi vill uppmuntra barnen  att våga testa nya saker och även våga tänka själva vad man är sugen på att göra, genom att få valmöjligheten att välja mellan att skapa, lugn lek eller rörelse. På så sätt kan barnen själva känna vad deras kropp och knopp har för behov.

/Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.