Förskoleklass 39

En härlig höstvecka på jobbet har vi haft. På gymnastiken provade vi på tabata. Barnen fick träna sina olika muskler på olika sätt och kämpade på bra. Efter det lekte vi en lek med ärtpåsar. Barnen fick även räkna och sortera. I svenskan började vi arbeta med sammansatta ord. Barnen fick sätta ihop orden och berätta vad det nya ordet blev.

I tisdags startade vi dagen med läsning i superhjältar. Därefter fortsatte vi med ipads och mönster. Efter rast och frukt arbetade vi i stationer som innehöll mönster, pussel och kartläggning,

I vårt tema -värdegrund tittade vi på en film som heter Ida är utfryst. Barnen fick berätta för varandra hur de tycker en bra kompis ska vara. Stationerna denna dagen klippa ”noter”, lotto spel och hitta föremål i en bild.

Idag har barnen tillverkat vimplar till en banderoll som vi satt upp i kapprummet. Vi har även hunnit med mönster och högläsning. Nu väntar en spännande kväll med öppet hus på skolan =)

Imorgon är det studiedag. Barnen är lediga från skolan men fritids är öppet.

Fritids ber oss påminna om att de önskar få in blanketten med era arbetstider.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.