Åk 6 Läxa HKK

Hemläxa i Hem- och konsumentkunskap till lektionstillfälle i v.41.

Vi har på veckans lektion gått igenom rutinerna vid diskning då det ingår i kursplanens centrala innehåll; Rutiner och metoder för rengöring (Lgr22).

Eleverna har därmed fått med sig en läxa hem om att träna på att diska. Läxan utförs i hemmet vid tre tillfällen, gärna efter middagen/kvällsmaten då det blir lite mer och varierat diskgods. Minst ett av tillfällena ska vara handdisk. Jag önskar er vårdnadshavares hjälp med att stötta och eventuellt tipsa eleverna vid dessa tillfällen samt att ni skriver under deras läxpapper på att läxan är genomförd.

Tack för gott samarbete och med en förhoppning om att ni får skinande ren disk hemma denna vecka!

Mvh Sofie

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.