Åk 5, v 40

Denna vecka har eleverna avslutat sitt arbete med Nordeuropa. Den 13 oktober kommer vi ha en kunskapskoll på detta område. Eleverna har fått med en karta och ett målpapper hem med vad de behöver kunna för att nå E-nivå. PÅ Teams finns några inspelade genomgångar, måldokumentet och en förkoll som man kan använda sig av om man vill träna hemma. Vi har nu börjat att jobba med Östeuropa och eleverna har fått hem papper om det. Den kunskapskollen kommer att vara den 20 oktober. Uppmana gärna era barn att börja träna på namngeografin redan nu eftersom den är ganska utmanande.

På matten håller vi på för fullt att förbereda oss för mattekollen och det känns som om alla börjar få riktigt bra koll på det vi jobbat med. Eleverna har fått sin sista multiplikationsläxa, tabell 6. Eftersom de har ganska mycket nästa vecka väntar vi med läxförhöret till torsdag v 42. Efter det kommer eleverna inte ha mer multiplikationsläxa.

Eleverna har fått läsläxa i Svart bälte. De ska läsa till s 45 och anteckna om hur man får reda på att det är lite konflikter mellan Mimmi, Alva och Emelie.

Påminner om inlägget från köket, har man allergier eller specialkost måste det fyllas i IST Formulär innan 15/10. Frågor kring kost besvaras av köket på 0476-55025

Måndag;

Tisdag; Simning