Förskoleklass v 50

Då har vi avslutat den sista hela veckan på denna terminen. Endast fyra dagar återstår i skolan nästa vecka. Torsdagen är som sagt sista dagen och den slutar redan kl 10.00. Vänligen meddela mig via mail om ert barn ska åka buss 10.00, bli hämtad eller vara på fritids. (En del av er har redan meddelat.)

I denna veckans gymnastik övade vi på att spela Spökboll. Inte helt lätt då det är en hel del regler att lära sig. Vi tränade även motoriken genom att gå över golvet på olika sätt. Efter rast och frukt tränade vi på veckans bokstav som var Uu. Barnen är nu vana och kan rutinerna kring arbetet med ipad och arbetshäfte.

I matematiken har vi på olika sätt arbetat med formerna cirkel, kvadrat, rektangel, triangel och oval (elipse). Barnen har bl a klippt, klistrat en snögubbe och skrivit formerna på rätt ställe.

I onsdags såg vi ett fantastiskt Lucia tåg. Era barn framförde de två sångerna vi tränat på. De var så duktiga. Kul att se att många av er föräldrar var på plats och tittade. Vi har även startat med lite julpyssel. Barnen har målat sina adventsstakar. Vi har också gjort vårt eget luciatåg i papper.  Idag har vi haft stationer som barnen önskat på sina ”presentkort” från kalendern. Det blev spel Ett, rita fritt och plusplus. Barnen fick även för första gången prova på kompismassage till en vintersaga. Alla tyckte det var jättemysigt. En musiksaga hann vi också med där vi sjöng lite julvisor.

Nästa vecka : Vi åker på utflykt till Lekoseum onsdagen den 20/12. (står 20/1 på lappen som de fick hem idag. Det är alltså fel!!!) Vill ni att barnen ska åka på sittkudde i bussen måste de ta med en sådan hemifrån. Vi tar med lunch och de kan ta med sin frukt som vanligt om de vill. Skoltiden är den vanliga 7.55- 12.40.

Torsdag 21/12 : skolavslutning fram till 10.00. Bussen går 10.00 istället för 12.50 för de som ska åka hem.

Nästa år: 8/1-24  Fritids har stängt                                                                                                                       10/1-24  skolstart vt.

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Ann  Sofie

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.