Åk 6 veckoinfo v. 51

Den här veckan blir det en kort veckoinformation eftersom vi mestadels har ägnat veckan åt att avsluta sådant som behövde avslutas innan lovet och naturligtvis laddat inför den kommande ledigheten med lekar och diverse upptåg.

I dag har vi dansat kring granen, fikat och haft en frågesport om året som gått. Eleverna har även fått sina första betyg och det innebar förhoppningsvis inte några överraskningar, eftersom de har känt till sina betyg sedan några dagar tillbaka.

Den här veckan var ju också Kevins sista vecka hos oss. Han kommer att lämna ett stort tomrum efter sig i klassen och vi önskar honom all lycka i Åhus.

Till sist vill jag tacka för den här termin och det här året. Ni är fantastiska föräldrar att samarbeta med och det känns både konstigt och lite sorgligt att det nu bara är en termin kvar med den här klassen.

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

/ Janne

Kommande aktiviteter och viktiga datum:

10/1 Vårterminen börjar.

31/1 Studiedag.

Vecka 8 Sportlov.

7/3 Studiedag.

12 & 14/3 Nationella prov svenska. Dessa dagar beviljas inga ledigheter.

Vecka 13 Påsklov.

17 & 19/4 Nationella prov engelska. Dessa dagar beviljas inga ledigheter.

24 & 26/4 Nationella prov matte. Dessa dagar beviljas inga ledigheter.

10/5 Lovdag (klämdagen vid Kristi himmelsfärdsdag).

7/6 Lovdag (klämdagen vid nationaldagen).

13/6 Traditionell skolavslutning på kvällen.