Fortsatt vinter i Ryfors

Under jul och nyår har vintern hållit i sig och det har varit riktigt kallt! Föräldrarna Martin och Julius har under jullovet lagt ner kraft, energi och fritid på att spola en ny is till våra elever på fotbollsplanen. Stort TACK!

Det innebär att redan första skoldagen kan man ta med sig skridskor och hjälm om man vill åka på rasten. Har man inga skridskor så finns det några låneskridskor, man behöver dock ta med sig egen namnad hjälm.

På skolan har vi en liten pulkabacke där eleverna får åka stjärtlapp. Vill man som vårdnadshavare att sitt barn har hjälm på sig när det åker stjärtlapp i lilla backen, får barnet ta med sig egen hjälm. Glöm inte att namna den.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass. Bokmärk permalänken.