Fritids V18

Men en helgdag mitt i veckan och endast 41 dagar till skolavslutning så inleddes Maj månad med sol och plusgrader. Men trots en kortare skolvecka har vi hunnit skapa med olika material. majbrasor har vi skapat med både kladdkritor och våra lungors kraft, men också med vattenfärger.

I naturens tema har barnen fått lära sig mer om trafik och hur man ska agera i den. Barnen fick rita olika vägskyltar samtidigt som vi gick igenom dess innebörd. Sedan har vi även fortsatt med sortering och diskuterat om varför det är så viktigt. Våra sockerärtor har börjat komma fram, Solrosorna är fortfarande lite blyga med förhoppningsvis vågar de också titta fram snart.

Nu när det blivit varmare har även små djuren kommit fram. Barnen har tagit stor hänsyn till myrornas hem, så vissa kojor har flyttats och byggts upp igen på andra ställen i skogen. Fler fina kakor och drycker med smak av sand och regnvatten har serverats. Sedan har äntligen våra vägar sopats så nu kan vi åka sparkcykel och inlines med förhoppningsvis mindre halkrisk. Vi fick även se ett fenomen som heter Halo, detta fenomen uppstår genom ljusets brytning och reflektion i iskristaller som svävar i atmosfären, Coolt!

Info!

Fritidshemmets dag.  Alla barn med en fritidsplats är hjärtligt välkomna att fira denna dag med oss. Oavsett om ni vårdnadshavare slutar tidigt eller inte, så får barnen vara kvar om de/ni vill. Vi kommer att ha aktiviteter och andra skojigheter från 12.40-14.00 ca.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.