Nu är planeringen inför hösten i full gång och vi kan börja berätta hur det kommer att se ut vid skolstart efter sommaren. Som många av er säkert vet befinner sig de flesta kommuner i Sverige i ett ansträngt läge pga den rådande ekonomiska situationen, vilket påverkar skolornas budget och tvingar till nedskärningar runt om i landet. I Älmhults kommun har det skett en del nedskärningar på tjänster, främst gällande elevresurser och lärarassistenter. Det innebär att varje skola har behövt se över sitt behov och att det kan komma att ske en del förändringar kring tjänsterna inför hösten. Detta påverkar till viss del fritids eftersom många av resurserna jobbar både på fritids och i skola. Än är det något litet frågetecken kvar men vi kommer att gå ut med information kring vilken personal som kommer att arbeta på fritids så fort det är fastställt, på Ryfors skola kommer det inte bli någon stor nedskärning men tyvärr någon personal som måste ge plats åt någon annan som har varit anställd längre inom kommunen.

F-klass Johanna Lexander Lo, Cecilia Weikel

Åk 1 Evelina Johansson

Åk 2 Klas Henriksson, Ann Persson

Åk 3 Vakant

Åk 4 Janne Eliasson

Åk 5 Maria Blixt

Åk 6 Annika Kindblad

Musik åk 1-3 Sandra Linde, åk 4-6 Evelina Johansson

Textilslöjd Sofie Mårtensson

Träslöjd Hampus Levin

Idrott åk1-3 Johan Bäck Renemark, Filippa Winqvist, åk 4-6 Jesper Stenberg

Hemkunskap Sofie Mårtensson

Vaktmästare Hampus Levin

EHT-team: Speciallärare Jessica Ström, kurator Veronica Rost, rektor Charlotta Gustafsson och skolsköterska Caroline Andersson

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.