Åk 5, v 19

En kort skolvecka som har gått väldigt snabbt! Nu väntar 5 dagars ledighet innan det är skola igen!

Denna vecka har eleverna jobbat med area och omkrets tillsammans med en mattekompis. Eleverna har bra koll på området och är riktigt kluriga när de ska lösa sammansatta eller oregelbundna former. Nu är det bara ett kapitel kvar på matteboken innan det avslutande matteprovet. När matteprovet blir beror på hur det går med nästa kapitel.

Nästa vecka är det dags för åk 5 och 6 att hålla i idrottsdag för åk f-4. På torsdagen kommer eleverna att vara ute hela förmiddagen och även lunchen kommer att intas ute.

En del elever har redan lämnat in sin matteläxa, för övriga är måndag sista dagen.

Ha en trevlig ledighet!

V 20

Måndag; Matteläxa, färdig med musikuppgift Genre

Tisdag; Idrott

Onsdag; Idrott

Torsdag; Idrottsdag

Fredag;

Kommande aktiviteter

20/5 Författarbesök i Älmhult

21/5 Prov; Anpassningar i naturen

22/5 Friidrottstävlingar i Älmhult

27/5 Prov ordklasser

30/5 Besöka Fenix

7/6 Lovdag

13/6 Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.