Veckobrev åk 4, v 41

I tisdags hade hela skolan friluftsdag tillsammans. Eleverna var på fyra olika stationer där de skulle samarbeta i sin grupp. De arbetade med diagram, bingo, allemansrätten och tränade minnet. Fyrorna var gruppledare och hade lite extra ansvar för sin grupp. De skötte det jättefint och fick mycket beröm för hur de tog hand om sin grupp.

På tekniken pratade vi om olika uppfinningar och varför uppfinningar kommit till. Sedan fick de i sina grupper försöka gissa när olika saker blivit uppfunna och samtala om varför de tror att uppfinningen kom till. Nästa vecka ska vi fortsätta detta arbete genom att samtala i helklass om de olika uppfinningarna.

I går fick eleverna sin första läsläxa, se separat inlägg. Det finns också mer information under fliken”4;an”.

Vecka 42

Måndag; Veckans grej ”Långsam trädklättrare”

Tisdag; Idrott (inne)

Onsdag; Glosor

Torsdag; Idrott (inne), läsläxa

Fredag;

Kommande aktiviteter

24/10 FN-dagen, vi åker till militärmuseet

Vecka 44 – Höstlov

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.