Förskoleklass v.49

Veckans bokstav har varit Y och vi har lärt oss tecken för: y, stjärna, pyssla och lussebulle.

I fredags hade vi en härlig förmiddag på Lekoseum. Stort TACK till föräldraföreningen för inträdet! Vi vill även tacka föräldrarna Jennie och Tomas som följde med! Eleverna tyckte det var roligt att leka och spela spel. Några fastnade i tågbygge medan andra spelade schack. En del tyckte det var läskigt att gå ner i Tomtens verkstad, men när vi väl kom ner i källaren så var det rätt mysigt.

Under veckan har vi tränat inför lucia. Till tisdag 10/12 vill vi att eleverna har med sig en tomteluva, namnad. Har ni ingen tomteluva så fixar vi det. Vill ert barn ha tomtekläder under luciafirandet så är det bra om barnet har kläderna på sig när hen kommer på morgonen. Eleverna samlas i klassrummet kl.7.45 den 13/12. Luciafirandet börjar sedan kl.8 i idrottshallen.

Måndagen den 16/12 är det dags för julpysseldag för F-4. Alla elever har fått välja två stationer som de vill gå till. Eleverna får gärna ta med sig toarullar, ljusstumpar och äggkartonger under v.50. De som valt att baka pepparkakor får gärna ta med en kavel märkt med namn. Elever som vill kommer få möjlighet att ha hästhoppning i idrottshallen och denna dag får man ha med sin en käpphäst hemifrån om man vill. Blixten, Luna, Bruno, Guldia och Stella är också redo att tävla 🙂

Kommande aktiviteter:

16/12 Pysseldag

19/12 Julavslutning

7/1 Studiedag

8/1 Skolan börjar

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.