Åk 2-3 veckobrev v.50

Vilket fantastiskt fint luciatåg vi fick se och lyssna till på morgonen! Många barn var lite pirriga inför uppträdandet men det fixade de ju galant, superduktiga!

Den här veckan har de flesta elever skrivit det sista kapitlet på ”Den magiska dörren”. Några kommer att få lite mer tid att göra helt färdigt nästa vecka. Vi har inte hunnit ge respons och bearbetat texterna, så det får vi ta lite tid av efter jul.

I måndags tittade vi på en film om Alfreds Nobels liv och eleverna målade en ”Nobelmedalj”. I tisdags fick eleverna en uppskattad Nobel-lunch bestående av schnitzel och klyftpotatis. Till efterrätt fick de en blåbärskaka med grädde. De satt vid långbord och blev serverade av oss pedagoger.

På måndag är det ju dags för julpyssel och det är många som har tagit med pyssel-material under veckan. Stort tack för det! De elever som har valt att baka pepparkakor får gärna ta med en kavel på måndag (märk med namn).

På torsdag kommer hela skolan ha en liten julavslutning tillsammans i idrottshallen och därefter en mysstund i klassrummet. Alla elever kommer att sluta kl. 12:40 den dagen och treorna har därmed ingen idrott. De elever i åk 3 som brukar åka skolbuss, kan få möjlighet att åka med 1-bussen hem. Meddela mig om ni har önskemål om att ert/era barn ska åka hem med buss tidigare så kollar vi upp om det finns plats. I annat fall får barnen vara kvar på fritids, oavsett om ni har fritidsplats eller inte, om ni inte har möjlighet att hämta tidigare.

Trevlig helg!

Måndag:

3:or – läsläxa + lilla läxboken

Julpyssel-dag

Tisdag:

2:or – läsläxa + lilla läxboken

2:or + 3:or idrott

Onsdag:

Torsdag: ”Julavslutnings-mys”. Eleverna slutar kl. 12:40

Fredag: Julledigt, fritids öppet

Kommande agendor:

v.51 mån. Julpyssel

Sista skoldag – julavslutning 19 dec.

Skolstart, vårtermin 8 jan. 2020