Veckobrev åk 4, v 2

Nu har första veckan av vårterminen 2020 gått. Tror att alla tycker att det är skönt att denna första skolvecka är lite kortare, alla är nog lite trötta. Trots det har alla elever kommit tillbaka med massor av energi att lära sig nya saker och alla har jobbat jättebra på lektionerna!

Denna termin har vi ny rutin kring sjukanmälan av elever. När en elev är sjuk ringer ni 0476184281 och följer instruktionerna. Sjukanmälan måste göras varje dag.

Nästa vecka på onsdagen kommer vi att ha vårt första riktiga matteprov. Eleverna fick med sig ett häfte hem i onsdags där alla delar som kommer på matteprovet finns med. Eleverna har samma häfte i skolan och har ganska bra koll på vad de behöver träna mer på. Kolla gärna igenom häftet tillsammans hemma för att förbereda dem så bra som möjligt!

På onsdag kommer vi att ha klassfotografering. Dessa foto kommer endast att användas i skolan och är inte något som kommer att skickas hem.

Det har blivit lite ändringar i schemat inför vårterminen. När det nya schemat är klart kommer jag att skicka hem det. Idrotten är fortfarande på tisdagar och torsdagar.

Ha en skön helg!

Måndag; Veckans grej ”Grotta med egen djungel”

Tisdag; Idrott

Onsdag; Fotografering, Matteprov

Torsdag; Läsläxa, idrott

Fredag;

Kommande aktiviteter:

29/1 Studiedag

Vecka 8 Sportlov

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.