Förskoleklass v.2

Det var en kort första vecka av vårterminen. Eleverna var tillbaka fulla av energi 🙂

Förskoleklassen vann ju pengar på Göteryds julmarknad och innan jul röstade eleverna på vad de ville göra för pengarna. Bland annat ville de kolla på film och äta popcorn. Så i onsdags fick de varsin numrerad biobiljett. Därefter gick de in i ”salongen”, letade upp sin plats och fick en egen popcornskål. När alla var på plats startade filmen ”En liten julsaga”.

Under veckan hann bland annat spela Fortuna, måla på glas, leka i olika stationer på fritids, spela Bomwhackers och lära oss mer om solen, månen, jorden, planeterna och tyngdkraft.

Denna termin har vi ny rutin kring sjukanmälan av elever. När en elev är sjuk ringer ni 0476-184281 och följer instruktionerna. Sjukanmälan måste göras varje dag.

På onsdag kommer vi att ha klassfotografering. Dessa foto kommer endast att användas i skolan och är inte något som kommer att skickas hem.

Så här sammanfattar barnen veckan:

Vi har:

• haft roligt på rasten när vi skjuter straffar, spelar chicken och kommit på en ny lek
  • tittat på film ” En liten julsaga” och ätit popcorn
  • fått ett fortunaspel och mer Playmobil
  • lärt oss om planeter, solen, jorden
  • arbetat med rim på Ipaden
Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.