Veckobrev åk 4, v 5

Denna vecka blir det ett kort och lite senare veckobrev på grund av att jag varit sjuk.

I tisdags var det dags för slutuppgift i religion. Jag håller nu på att läsa igenom dem och bedöma det eleverna har skrivit. Jag kommer att ha samtal med eleverna innan jag gör den slutgiltiga bedömningen så att de har möjlighet att klargöra eventuella oklarheter. Sedan kommer eleverna få med sig dem hem för påskrift. Vi är nu inne på sluttampen av arbetet med kristendom.

Från och med vecka 6 kommer vi att ändra lite på idrotten. Istället för ett pass tillsammans med åk 3 och ett med bara åk 4 kommer nu båda passen att vara med bara åk 4. Under v 7 och 9 kommer torsdagens idrottspass vara teoripass i klassrummet. Inga gympakläder behövs dessa dagar.

Måndag; Veckans grej ”Gamla kvinnor”

Tisdag; Idrott, musikläxa (se separat inlägg)

Onsdag;

Torsdag; Idrott, Läsläxa (glöm inte att ta med boken)