Information om skolavslutning och nästa läsår.

Nu närmar vi oss sommaravslutning och sommarlov.

På grund av rådande omständigheter med Covid-19 så har vi beslutat att genomföra skolavslutningen på ett lite annorlunda sätt, där vårdnadshavare och anhöriga tyvärr inte får närvara. Precis som tidigare så kommer vi att hålla vår skolavslutning på torsdagskvällen, men kan inte vara i kyrkan utan träffas på skolan. Alla elever är välkomna till skolan torsdagen den 11 juni mellan 17.30-18.45. Vi kommer att samla alla elever utomhus för en gemensam stund med sång och fika. Efter den gemensamma stunden går alla in i sitt respektive klassrum. Kvällen avslutas med att alla elever ”springer ut” med flaggan i topp klockan 18.45.

Inför nästa läsår kommer följande personal att arbeta på skolan:
Förskoleklass Evelina Johansson och Cecilia Weikel
Åk 1 Rosanna Sköldvinge
Åk 2-3 Annica Hedlund
Åk 4 Cecilia Winberg
Åk 5 Annika Kindblad
Nilla fortsätter som specialpedagog och Cathrine som kurator. Sandra Linde kommer att arbeta som extralärare på skolan och vara behjälplig i framför allt åk 1-3. På fritids är rekrytering igång då vi söker ny fritidspedagog.
Johan kommer att vara föräldraledig under en termin och Hanna vikarierar för honom.
Carina, Linnéa, Agneta och Kim fortsätter sina tjänster och Gertrud går i pension.

Jag hoppas att ni alla får en härlig sommar, även om den kommer att se lite annorlunda ut på grund av omständigheterna. Vi får försöka att hålla distans men samtidigt njuta av något lite extra och förhoppningsvis mycket sol och bad.
Charlotta Gustafsson
Rektor Ryfors skola

Det här inlägget postades i Åk 3, Åk 4, F-klass, Gemensamma aktiviteter. Bokmärk permalänken.