Fritids v. 21

Hoppas alla har en skön ledighet!

Trots att det endast varit en tredagarsvecka så känns det som att vi har hunnit med en hel del.

I måndags så hade vi en ”byggardag” med f-klassen. I praktiken innebar detta att de fick göra vad de ville så länge de byggde med lego, byggstavar, tågbana, magna-tiles eller plusplus.  Vilken kreativitet de har!

Sedan gick vi ut som vanligt strax innan bussen och var ute och lekte till 13.40 då det var dags att gå in och fortsätta lyssna på boken om Nelly Rapp, vilket vi har gjort till vår nya rutin som jag nämnde sist.

Efter mellanmålet fick barnen möjlighet att gå ner i träslöjdsalen och fortsätta med sina projekt.

I tisdags så hade vi ”pysseldag” istället för ”byggardag”. Då fick barnen istället fria tyglar att göra vad de ville så länge det innebar pyssel! Några gjorde pärlplattor eller halsband, andra ritade målarbilder eller på frihand. De som ville fick även följa med upp till målarrummet och göra en blåsteckning. Visst blev de superfina!

I onsdags var det jättehärligt väder och därför valde vi att ha en ”spel/utedag” så vi var ute hela eftermiddagen, både innan och efter mellanmålet. Vi gick in en liten stund innan mellanmålet för att läsa och ge barnen en liten stund att varva ner. Vi tog ut de nya uteleksakerna, bland annat så spelades det kubbmatcher och var säckrace!

Idag har bara en liten skara vuxna varit här och fixat och donat. Vi har fått nya möbler inne på fritids, välbehövligt! Vi har även haft tid att göra klart vårt bildstöd. Nu har dagarna fått rätt färg! Alltså grön för måndag, blå för tisdag osv.

Ha en trevlig helg!

/Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.