Förskoleklass v.40

Denna veckan har vi arbetat med bokstäverna S och Å. Vi har  pratat om vad är ett ord och vad är en mening.  När vi jobbar hårt behöver vi också pauser för att röra på oss. Springa runt skolan är en rolig rörelsepaus.

I matematiken och idrotten har vi sorterat saker och börjat på vad ett mönster är. Eleverna har fått göra mönster med kroppen, till exempel hopp-hopp-klapp-hopp-hopp-klapp.

Eleverna har plockat löv som vi pressat. Löven fick sen bli konstiga figurer. Uppe i bildsalen gjorde eleverna färgtryck med löv.

Vi uppskattar att så många redan återkopplat angående tiden för lära-känna-samtalet.

Eleverna har en frukt/smörgåsstund på förmiddagen, 10-15 min. Anpassa gärna mängden ni skickar med till vad de fixar att äta på den tiden.

v.44 HÖSTLOV
v.49 måndag 30/11 Studiedag, fritids är öppet.
v.52 tisdag 22/12 Skolan slutar och jullovet tar vid.

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.