åk 4 veckoinfo vecka 48

Hej alla föräldrar och elever åk 4

Här kommer lite information om veckan som varit.

veckobrev vecka 48

Kommande vecka är det no-prov, låt eleverna träna på instuderingsfrågorna eller läs i no-boken. De flesta tog med sig boken hem i dag. Ni föräldrar har tillgång till både svaren och frågorna. Här kommer de en gång till instuderingsfrågor med svar åk 4 om hösten och skogen   . Artkunskapstestet kommer vecka 50. Artkunskap ÅK 4

Veckans rättstavningsord blir: människor, samhälle, anpassa, urbanisering, landsbygden, tätbefolkat, glest, Stockholm, grundades, tunnelbana, huvudstad, kollektivtrafiken.

Veckans multiplikationstabell är:7*1, 7*2, 7*3, 7*4, 7*5, 7*6, 7*7

Hoppas ni alla får en härlig första advent på söndag!

Tänk på att det är studiedag på måndag den 30 november, alltså ingen skola men fritids är öppet för dem som anmält att hens barn ska vara där.

Sköt om er, mvh Sara och Cilla 🙂