Åk 2-3 v.6

Ännu en fantastisk vintrig vecka har passerat. Det är full aktivitet ute på rasterna och det är roligt att se att så många åker skridskor rast efter rast. 🙂

Under veckans mattelektioner har tvåorna jobbat med division och grundläggande bråk på olika sätt. Treorna har tränat proportionella samband, positionssystemet och lite annat smått och gott som vi känner att det behöver tränas på.

På svenskan fortsätter vi med läsförståelse, stavning för treorna, skiljetecken för tvåorna samt att skriva berättelser. Treorna har nu genomfört/tränat på ett par liknande tester som kommer att komma på nationella provet, för att de ska känna sig väl förberedda och trygga med hur det går till när det är dags.

I och med att det är ”vänliga veckan” och stundande alla hjärtans dag, har vi fokuserat på att ha ett ännu vänligare förhållningssätt gentemot varandra. Eleverna har haft en ”hemlig kompis” och vi har tränat på att lyfta positiva handlingar och egenskaper hos varandra.

På idrotten har tvåorna åkt skridskor och treorna har simmat för fullt.
I torsdags hade vi en trevlig stund vid pulkabacken och i dag, på Skolans val åkte vi skridskor i det härliga solskenet.

Vi vill passa på att påminna om att stänga av bilen medan ni väntar på era barn vid hämtning, både för barnens skull som väntar på bussen och för naturens skull. Tack för hjälpen!

Åk 3 simning
Åk 2 läsläxa
Åk 3 simning
Åk 3 läsläxa
Åk 2 idrott, ej ombyte och dusch
Åk 2 matteläxa www.matteportal.se
Åk 3 skrivläxa

Kommande:
V.8 Sportlov
V.11 – 20 Nationella prov åk 3

Hoppas ni får en skön helg!
Hälsningar Annica