Veckobrev åk 5, v 6

Under veckan har vi repeterat bråk på matten och det känns som om de flesta har fått bättre koll. Alla har inte hunnit jobba igenom repetitionshäftet och behöver kanske göra det under helgen. På måndag kör vi ett nytt prov på bråk.

På so:n har vi fortsatt att arbeta med stormaktstiden. Vi tränar på att svara på frågor och fokuserar på hur vi kan utveckla våra svar så att vi når en högre kunskapsnivå. Det är svårt men tillsammans fixar vi det!

I tisdags fick eleverna information inför språkvalet. I åk 6 ska de läsa ett främmande språk och valet till det ska ske senast den 1 mars. Vi tittade på en presentationsfilm från Linnéskolan och pratade lite om de olika språken och om hur man ska tänka när man väljer språk. Alla vårdnadshavare får ett mail med den film vi tittade på, lite information och med blankett att skriva ut. Eleverna kommer även att få en blankett med sig hem om det är så att man inte har en skrivare. Lämna lappen till mig senast 1 mars.

Idag har vi avslutat vinterveckan med lite härlig utevistelse. Det har varit full fart i pulkabacken och på isen!

På måndag är det skridskoåkning på idrotten.

Tänk på att inte låta er bil stå på tomgång när ni hämtar era barn, vi behöver vara rädda om vår natur! Tänk också på att ni inte ställer bilen i yttercirkeln eftersom det hindrar bussarna.

V 7

Måndag; Skridskor/simning, Matteprov