åk 4 veckoinfo vecka 7

Hej alla föräldrar och elever i åk 4

Redan dags för sportlov! härligt. Jag hoppas att vintervädret håller i sig så alla får chansen att åka både skidor och skridsko under sportlovet.

Här kommer veckobrevet för vad vi hunnit göra under vecka 7. veckobrev vecka 7 -21 En del har varit sjuka och då är det bra om ni kan komma och hämta extra material som ni får syssla med på lovet för att komma ifatt. Just nu när vi arbetar med vikingatiden så hinner vi göra så mycket under veckan som är svårt att ta igen eftersom vi har många diskussioner och frågestunder i klassrummet. De elever som önskar får gärna Power Point materialet över de lektioner som missats för att lättare hänga med i framtida diskussioner och arbetsuppgifter. De elever som vill ha det, vänligen maila mig.

På tekniken är vi klara med våra ”Arkimedes kulskruvar”

Här kommer även några perspektivbilder som eleverna gjort. Superfina tycker jag, bra jobbat eleverna!:)

Hoppas ni alla får en härlig sportlovsvecka.

Läxa till vecka 9:

• Gör klart kapitel 6 i matteboken till lektion 4 (om du inte är klar).
  • Läs även ut din läsprojekts bok eller vikingabok.
  • Om man har CD-skivor till övers så ta med dem till onsdag. 🙂

Mvh Cilla Ry 4