Fritidsplanering v9

Hoppas alla haft en toppen lov och är tillbaka med ny energi. Vi har haft ett fullspäckat sportlov här på fritids.

Lovets första dag firade vi med att anordna ett disco med barnen. Goda popcorn, saft och härlig musik var väldigt uppskattat.

På tisdagen körde vi storstädning på fritids. Vi tvättade av alla leksaker och körde dock kläder samt utklädningskläderna i tvätten. Vid mellanmålet myste vi till det lite extra med långbord och tända ljus. (Matpersonalen lyxade till det lite extra för oss med gottemellis).

I onsdags bar vi ut på vandring. Halvvägs stannade vi för att fylla på energi med våra matsäckar. Efter vandringen gick vi upp till Grillkåtan där vi grillade korv och pinnbröd.

På torsdagen var det så otroligt fint väder så detta tog vi vara på. därefter kollade vi på lilla aktuellt och sedan lite fri lek inomhus/utomhus.

I fredags var vi nere i idrottshallen där dom hade fri lek.

V.10 planering

Måndag: Skogen och titta till våra naturrutor.

Tisdag: Tema med inriktning på ”förkylning och bakterier”.

Onsdag: Utomhuslek.

Torsdag: Gå ner till idrottshallen.

Fredag: Skapande i målarrummet.

MVH fritids

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.