Fritids v.11

Vi började förra veckan med att plantera lite frön, bland annat Krasse.
Vi satte även Bovetegroddar i blöt. Både krassen och groddarna planerar vi att äta på mackan till mellis idag.

I tisdags hade vi Fritidsråd, där alla barnen fick vara med att ge idéer och ha tankar om vad vi gör och hur vi vill ha det på fritids. Vi fick många kloka förslag!
På onsdagen lekte vi alla tillsammans ute, vi drog aktivitet ur vår förslagslåda och det blev Under hökens vingar och Banantagen som röstades fram.

På torsdagen var vi i idrottshallen och hade två olika aktiviteter barnen kunde välja mellan. På fredagen började vi plocka fram och prata om vad vi ville göra för pyssel till Påsken… som närmar sig med stormsteg.
Därför vill vi också påminna om Påsklovs lappen som ska lämnas in senast på Fredag den 19/3.

FRITIDS v. 11

Måndag: Spela brädspel och kortspel

Tisdag: Idrottshallen

Onsdag: Tema – Evas vinterplåster- Smitta och immunförsvar

Torsdag: Skogen

Fredag: Pyssel

MVH Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.