Åk 5 prov 22/3 på instrument

På måndag har eleverna prov på instrument och instrumentgrupperna. De ska kunna instrumentgrupperna och ge exempel på instrument. De har fått med sig småkort hem för att kunna träna. Står det ett G på baksidan så är instrumentet på grundläggande nivå och ett F är på fördjupad nivå. Kör gärna ”fråga-svara-vinn” med era barn hemma. Visa ett kort, kan barnet instrumentet/instrumentgruppen så läggs bilden i en vinn-hög. Då kan man sen fokusera på de instrument som hamnade i ”fel” hög och träna på dem. Be gärna era barn beskriva vad som kännetecknar stråkinstrument osv. De har begrepp som stöd till det. Allt material finns på Teams om de inte fått med sig texterna hem.

Det här inlägget postades i Åk 5, Musik. Bokmärk permalänken.