Majblommor åk 3,4 och 5 info för elever som sålt majblommor.

Hej föräldrar till elever som sålt majblommor i år.

Om ni vill att ert barn ska få förtjänsten som de tjänat så behöver ni läsa texten som följer om ni däremot vill att de pengar som ert barn tjänat ska gå till majblomföreningen så behöver ni inte göra något.

Mvh pedagogerna på Ryfors

På lördag den 15 maj är sista dagen för barnen som sålt majblommor att välja hur deras 10% samt dricks ska betalas ut. De kan göra sitt val i Majblommans app eller på https://insamling.majblomman.se/majblommesaljare. Om barnet inte har gjort ett val senast på lördag den 15 maj kommer pengarna som de tjänat att doneras till Majblomman. Vi skulle verkligen uppskatta er hjälp för att se till att alla barn som sålt majblommor får denna information och har möjlighet att göra ett aktivt val hur deras förtjänst ska betalas ut. Om barnet önskar skänka pengarna de tjänat till Majblomman är ett aktivt val inte nödvändigt. Här finns mer information om hur barnen får sina pengar.

Skicka gärna ut denna information till berörda föräldrar så att de kan påminna och hjälpa barnet att göra sitt val.

Återigen ett stort tack för er medverkan och ert bidrag till Majblommans arbete för att motverka barnfattigdomen i Sverige!

Majblomman

Det här inlägget postades i Åk 3, Åk 4, Åk 5. Bokmärk permalänken.