Åk 2-3 v.19

Den här kortveckan har vi fokuserat en del på att träna till den muntliga redovisningen. Idag redovisade samtliga elever sina bidrag och det var väldigt varierade ämnen och intressant att lyssna på. Superbra jobbat alla!

Tvåorna har fortsatt träna hundratal, tiotal och ental samt att jämföra tal på matten. Treorna har jobbat med mönster, algebra och avläsa termometrar och temperaturskillnader.

På bilden har vi de senaste veckorna tränat på att vika pappersfigurer efter instruktioner. Förra veckan blev det fjärilar, den här veckan påfåglar och grodor.

På NO:n/svenskan har vi fortsatt prata om vanliga träd, läst faktatexter och fyllt i ett faktablad om valfritt träd. Vi tränade på att söka efter specifik fakta på internet.

Föräldrar till barn som sålde majblommor vill jag uppmärksamma att ni läser det senaste inlägget om majblommeförsäljningen på bloggen.

Hoppas ni får en härlig Kristihimmelfärdsdag och helg med sol och värme!

Vecka 20
Åk 2 ta med läslogg