Förskoleklass v.19

Denna vecka var inte lång och tiden rusade iväg som alltid när vi har roligt tillsammans.

På gympan fortsatte vi med olika stationer. Vi tränade på att hoppa, krypa och balansera. Det fanns även tid att leka Pippileken som eleverna hade önskat.

Vi har bytt platser i klassrummet och matsalen. Spännande att få lära känna och arbeta med nya klasskompisar. Vid varje bord har eleverna tillsammans kommit på vad de ska heta. De nya namnen är: Blomsuperhjälten, Majshjälten, Jordgubbshjälten och Stockman . Eleverna har fått hitta på vad de olika hjältarna har för superkrafter, var de bor och vad de gillar att äta. Vi fortsätter med detta superhjältetema nästa vecka också.

Vi har nu läst klart alla tio böckerna till Bokjuryn och det var tio väldigt olika böcker. Eleverna har fått fylla i stjärnor för att betygsätta de olika böckerna. Bra träning i att tänka själv och försöka fylla i vad man själv tycker. Nästa vecka ska allt räknas samman och vi väntar spänt på resultatet.

På matten har vi fortsatt med längd och alla har fått mäta sig. Det var intressant att se sambandet mellan siffror och hur långt det var i verkligheten. Vi tittade närmare på hur långa vi var var i förhållande till varandra. Alla föräldrar har fått mail med frågan om längd och vikt vid barnets födelse. Svara på det mailet och om ni inte har fått något så hör av er. Eleverna väntar ivrigt på svar, det är spännande att få ett mail.:-)

Det har nu gått ut en länk till alla som ni ska trycka på när det är dags för ert barns utvecklingssamtal. Är det någon som inte har fått en länk så hör av er innan måndag så fixar vi en ny.

Vi önskar er en trevlig helg

Mvh Cissi och Evelina

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.