NO åk 4 och åk5

Hej föräldrar i åk 4 och åk5

Till nästa tisdag skulle jag behöva er hjälp.

Era barn har fått ett litet häfte ”Havsutsikt” med olika artiklar i, om havet. Till nästa vecka skulle jag vilja att ni tillsammans med ert barn satt och läste en av artiklarna eller delar av en av artiklarna i häftet. På tisdag vill jag att ert barn berättar något som hen tyckte var intressant i texten som ni läst tillsammans. Jag vill väcka deras intresse för forskning om havet och behöver då er hjälp eftersom det är kluriga texter att läsa. De ska inte kunna texten, utan bara komma ihåg något som de tyckte var kul/intressant/läskigt/hemskt att få veta om havet. Jag hoppas att det är ok med er föräldrar.

Mvh Cilla Ry 5

Det här inlägget postades i Åk 4, Åk 5. Bokmärk permalänken.