åk 5 veckoinfo

Hej alla i 5:an

Här kommer information om veckan som varit och vad som komma skall,  Veckobrev v. 34

Vi kommer förmodligen att få två elever till klassen inom det snaraste, kul tycker jag. Det är två pojkar.

I dag hade vi elevensval med fokus på idrott. Ett elevpar hade planerat aktiviteten. Eleverna hade hinderbana Mario i 30 minuter, gissa om de blev svettiga… 🙂

Läxorna kommande vecka:

Tisdag: No läxa. Eleverna har fått en broschyr med flera artiklar om havet. De ska välja ut en artikel och sedan tillsammans med er läsa-lyssna sig igenom minst en sida därefter ska de skriva ner något de läst om i artikeln som de tyckte var intressant/roligt/spännande/konstigt/läskigt etc. När de kommer till skolan ska de sedan redovisa det de hade noterat om artikeln.

Onsdag: Glosläxa

Torsdag:  Vara klar med kapitel 1 i matteboken. Vandring på idrotten, vilket innebär kläder efter väder.

Fredag: Kunna 2 skyldigheter och 2 rättigheter om allemansrätten. De fick papper om dessa idag.

Hoppas ni får en trevlig helg.

Vi kanske ses på rallyt i kväll då de kör utanför min husknut. 🙂

Mvh Cilla

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.