Vecka 34, åk 4

Då har ännu en vecka gått, och även denna vecka har det varit en ganska decimerad klass. Det verkar dock som att det är på väg åt rätt håll så nästa vecka håller jag tummarna för att få ha en fulltalig fjärdeklass igen.

Eleverna har tre läxor den kommande veckan, en biologiläxa till tisdag (se separat inlägg), en glosläxa i engelska till torsdag och en läxa i biologi om allemansrätten till fredag.

I SO och NO har barnen fått matriser som visar kunskapskraven inom de områden som vi arbetar med nu. De hittar ni här:

Matris Ljud 4 & 5

Begrepp ljud 4 5

mål åk 4-5[35]

planering forntiden[36]

Vi har diskuterat kommande föräldramöte i personalgruppen och vi har enats om att avvakta med det i ett par månader i en from förhoppning om att den fjärde Coronavågen ska komma av sig i våra trakter. Är det något ni vill diskutera innan dess är ni naturligtvis välkomna att komtakta mig via de vanliga kanalerna.

Denna veckans ”grej” handlade om Titanic vilket de flesta elever hade listat ut. Vad de däremot inte visste var att det fanns passagerare från Hallaryd med på skutan. Ledtråden till nästa vecka är ”Amelia som försvann”.

Ha en bra helg!

Mvh Janne