Veckobrev åk 6, v 34

Ännu en vecka har gått och vi börjar hitta tillbaka till rutinerna igen. Eleverna fortsätter att visa att de vill lära sig och är nyfikna, intresserade och arbetsamma!

På fredag har eleverna en stund då de får jobba med sina läxor. Det är därför bra om de har med sig sina läxor till skolan så att de kan göra dem. Ibland kommer alla att träna på samma läxa för att testa på någon studieteknik och ibland kommer de att få välja själva.

På so:n har vi börjat med arbetsområdet ”Politik” där vi ska lära oss om hur Sverige styrs. Det är många svåra ord och mycket som är nytt för eleverna. Fråga gärna hemma om vad vi pratat om i skolan så att de får tillfälle att sätta ord på sina kunskaper.

I matten har eleverna jobbat färdigt i femmans mattebok och vi kommer nu att ägna lite tid åt att repetera det som de tyckt varit svårt. Vi kommer att börja med begrepp och med bråk.

Tillsammans med Janne håller sexorna på att läsa om energi.

Matris Energi åk 6 (bok för 5)

Trevlig helg!

Läxor v 35

Måndag;