Idrott åk 4,5 och 6

Hej alla föräldrar och elever

Nu börjar friidrotts delen på idrotten och då vill jag att eleverna är ombytta till varje tillfälle, alltså ombytta även om vi ibland kombinerar med teori.

Ibland kan det bli regn under våra idrottstimmar, vi är ute då med så en regnkappa är bra att ha på skolan.

Även i år har vi fått erbjudande om att prova på friidrott på Ljungby arena. Åk 5 provar den 23 september, de andra två grupperna är inte klara med datum ännu. Det vi vet är att 6:orna vill åka en tisdag. Om det blir av behöva jag hjälp från någon förälder att köra till Ljungby (jag får inte plats med 9 elever i min bil). Vi får möjlighet att prova på från 16:15-17:15. Det tar ca 40 minuter till Ljungby vilket innebär att vi behöver åka 15:30 och är tillbaka runt 18:00. Tiden som blir mellan skolans slut och avfärd till Ljungby, kommer eleverna att vara i mitt klassrum med mig. Om det blir av så blir det förmodligen tisdagen den 28 september. Om det finns någon förälder i åk 6 som kan tänkas köra då, vänligen meddela mig snarast. Jag meddelar i bloggen om friidrottsaktiviteten blir av, så snart jag pratat med Mia som är ansvarig för friidrotten i Ljungby och om någon förälder kan köra.

Mvh Cilla Ry 5

Det här inlägget postades i Åk 4, Åk 5, Åk 6. Bokmärk permalänken.