Nu har vi kört igång en ny termin, så härligt att se alla elever igen!

Tyvärr har vi ökad smittspridning av Covid-19 i samhället och de känns nu som smittan är väldigt nära inpå. Vi på skolan fortsätter att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer, och håller oss ständigt uppdaterade på nya restriktioner.

Vi håller skolan igång som vanligt men den höga smittorisken kan medföra att vi under vissa perioder får ansträngt läge gällande frånvaro av både personal och elever. Vi kommer vid ansträngt läge se till att bemanna upp vår verksamhet med den personal vi har på skolan vilket gör att vissa aktiviteter och tänkta planeringar inte håller.

Vi uppmanar fortsatt till avstånd och en god handhygien och städar kontinuerligt kontaktytor. Vi fortsätter att uppmana er vårdnadshavare att hämta och lämna utomhus.

Tillsammans hjälps vi åt att stoppa smittan.

Hälsningar Charlotta Gustafsson

Rektor Ryfors skola

Bifogar information som finns på folkhälsomyndighetens hemsida ifall någon vill läsa mer:

Inför skolstart vårterminen 2022 — Folkhälsomyndigheten (folkhalsomyndigheten.se)

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.