åk 4-5 no-läxa tisdag

Hej elever och föräldrar i åk 4-5

Glöm inte att det är en liten no-läxa på tisdag. Ni ska träna på att berätta om matensväg genom kroppen. Berätta vilka organ maten passerar och vad som händer med maten i de olika organen. Vi har gått igenom det flera gånger i skolan.

Ni kan läsa i era anteckningar eller i boken, sid 24 och 25. De som inte har boken kan gå in på inläsningstjänst och lyssna på sidorna 24-25 i boken ”Koll på no”. När ni loggar in så är användningsnamnet er e-post och lösen är 12345678. Om ni ändock inte får till det så får ni sms:a mig så skickar jag en bild på sidorna, (tel.nr:0702420350) eller så lånar ni boken på måndag.

Tisdag vecka 20 kommer eleverna att ha ett stort prov på hela kroppen, även matspjälkningen ingår i det provet.

Mvh Cilla

Det här inlägget postades i Åk 4, Åk 5. Bokmärk permalänken.