åk 5 veckoinfo

Hej elever och föräldrar i åk 5

Här kommer lite information om veckan som varit Veckobrev v. 5 -22

Vi har varit fler på plats denna vecka, härligt. I går frågade eleverna om vi kunde tälta eftersom det var snö. Det var en toppen bra idé men tyvärr har snön smält idag. Vi har sagt att så snart det är snö en fredag, så tältar vi. Det kan alltså bli snabba förändringar om snön kommer. Det kommer inte att vara obligatoriskt att sova i vintertält utan endast de som vill, jag hoppas att någon förälder kan ställa upp och resa tältet vid snöfall. Om vi endast blir några få elever från åk 5, kommer även 4:or eller 6:or att bli tillfrågade. I dag var vi ute på en skogspromenad för att röra på oss och samla poäng till Digipuls. Denna vecka har vi dansat mycket på Digipuls passen.

Vecka 6 läxor

Tisdag: no-läxa. Matspjälkningen, läs anteckningar eller sid 24-25 i no-boken. Ni kan gå Inläsningstjänst för att lyssna på texten. Användarnamnet är er e-post och lösen är 12345678. Ni som inte kommer in kan skicka ett sms till mig så skickar jag bilder på sidorna.

Onsdag: eng glosor

Fredag: Läs-och skrivläxa kap. 19 i ”Svart bälte”.

Trevlig helg önskar Cilla